Spørgsmål:
Hvorfor kalder Watson Sherlock 'Spock'?
Lelouch Lamperouge
2012-01-10 11:59:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

I Sherlock: Baskervilles hund, Sherlock beskriver hans følelser for ikke at være i stand til at distancere sig fra sin seneste feltfølelse , frygt og han siger Ja, okay, Spock bare .. tag det roligt


Den eneste Spock jeg nogensinde har kendt er denne mand:
the Vulcan Spock from Star Trek: the original series, as portrayed by Leonard Nemoy
Hvorfor henvises der til ham her? Taler Watson om denne Spock?

Der er også den berømte børnelæge [Dr. Spock] (http://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Spock).
@Flimzy - godt punkt, men som briter kan jeg forsikre dig om, at meget få mennesker har hørt om børnelægen. Sherlock og Watson vil næsten helt sikkert være slags mennesker, der kender ham (Watson er trods alt en læge), men manuskriptforfatterne vil tænke hr. Spock.
Hr. Nedvoter, nogen forklaringer? ..
Seks svar:
Nobby
2012-01-10 12:41:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ja, han henviser bestemt til Mr. Spock - alles foretrukne Vulcan videnskabsmedarbejder.

I Star Trek tv-show (og på film) kæmpede Spock konstant med sine følelser på grund af hans blandede blod og nogle gange havde svært ved at undertrykke dem. Watson sammenligner Sherlocks egen 'følelsesmæssige kamp' (omend kort) med denne klassiske karakter.

Selv når det ikke kæmper følelsesmæssigt, er Sherlock's karakter meget spock-logisk - logisk og analytisk med en forståelse af de ting, som følelser får andre til at gøre, mens de er fritaget for dem det meste af tiden. Jeg tror, ​​Sherlocks påståede ønske om at distancere sig fra den følelse, han føler, er det, der får ham til at lyde som Spock.
Olya
2012-01-26 12:34:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En af mine forfædre hævdede, at hvis du eliminerer det umulige, skal alt, hvad der er tilbage, uanset hvor usandsynligt, være løsningen.

Sagd af Spock i Star Trek VI: The Undiscovered Land, skrevet blandt andre af ingen ringere end Nicholas Meyer, der skrev The Seven Per-Cent Solution , som af mange betragtes som den bedste Sherlock Holmes-roman, der ikke er skrevet af Doyle selv. Så det er en klog nikkelse til den populære kultur af det moderne tv-show, der bliver en mindbinding Mobius-stribe, når du indser, at Spock-figuren selv til dels er baseret på den originale Sherlock Holmes, på en måde er House: logisk for en fejl og ude af stand til at opleve grundlæggende menneskelige følelser.

Undskyld, men dette er sandsynligvis min foretrukne redigering nogensinde. At fikse en forkert efterfølger titel over to år gammel fik mig til at føle mig godt. I dag er jeg virkelig glad for at være filmnør og kan nu dø glad. Jeg hjalp virkelig verden. Jeg er ligesom Gandhi herovre! (Holder kæft nu.)
”Kaptajn Spock sagde engang,” En af mine forfædre hævdede, at hvis du fjerner det umulige, skal det, der er tilbage - uanset hvor usandsynligt det være - være sandheden. "(Star Trek VI: Det uopdagede land) Dette er faktisk et berømt citat af Holmes '. (TNG: "Data's Day") Den alternative virkelighedsversion af Spock citerede også denne aforisme, skønt han ikke tilskrev den en forfader. " (Fra [Memory Alpha] (http://en.memory-alpha.org/wiki/Sherlock_Holmes).) Citatet er ikke Meyers. (Nu holder jeg kæft.)
thebillmm
2012-06-18 00:07:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

I den sjette Star Trek-film citerer Spock Sherlock Holmes berømte linje "Når du har udelukket det umulige, skal det, der forbliver, uanset hvor usandsynligt det er, være sandt." Da den moderne Sherlock ikke kunne citere sig selv, identificerer Watson naturligvis citatet som Spocks og ikke Sir Arthur Conan Doyles. Jeg kunne virkelig godt lide denne reference, især den måde, den kludrer med tiden ... men i den nye Sherlock antager de, at det originale citat kom fra Star Trek.

Selvfølgelig er det bit om at kæmpe med følelser er temmelig Spock-ish, da Spock sjældent viser sine egne følelser i showet.

Håber det hjælper!

Andrew Latham
2012-01-10 12:37:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ja, det er han. Husk, at tv-serien skulle moderniseres.

Fra Wikipedia: "Sherlock er en britisk tv-serie, der præsenterer en moderne opdatering af Sir Arthur Conan Doyles Sherlock Holmes-detektivhistorier."

Da den er moderne, er det på en dag i en alder, hvor Spock er meget kendt, så kommentaren giver perfekt mening.

Åh, gotcha. Jeg troede, du spurgte, hvorfor han henviste til Spock. Nu hvor jeg tænker over det, hvis du spurgte, er det ret oplagt. Spock er original Star Trek, ikke TNG. Gode ​​ting.
Åh, TNG er ** ikke ** original Star Trek? Jeg fik altid at vide af mine venner at se det. Bør gøre det engang snart.
TNG er "Den næste generation". Du hører ofte om "Kirk" og "Picard", kaptajnerne i henholdsvis originalen og TNG.
starsplusplus
2014-06-02 03:00:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Spock er en karakter, der er så berømt for sin manglende følelse og anvende logik til selv de mest følelsesmæssigt vægtede situationer, at TV Tropes har opkaldt denne karakterarketype efter ham.

Fra den side (forkortet en smule):

Et tegn, der altid vil tænke, inden han handler, The Spock er en arketype, der løst kan sammenfattes som tendensen til at anvende regler, fornuft og jo større gavn for alle hans / hendes beslutninger . Denne karakter kan eksistere alene, men oftere vil de have en mere følelsesladet og humanistisk modstykke til at kontrastere deres beslutninger.

Spocks forhold til sine besætningsmedlemmer / kammerater er ofte spændt, fordi denne karaktertype er villig og i stand til hensynsløst at overveje etisk foruroligende situationer uden at slå et øje - især situationer, hvor folk kan blive beordret til at dø. Mens hans modstykke The McCoy er interesseret i at gøre det rigtige uanset omkostninger, er The Spock mere interesseret i slutresultatet. For ham er alle (inklusive ham selv) brugbare, og han har ikke noget problem med at behandle folk som sådan.

John kalder Sherlock "Spock" er som når han kalder ham en "maskine" - han driller og / eller kritisere ham for hans manglende følelse og opretholdelse af fornuft og logik (under omstændigheder, hvor der efter Johns mening er vigtigere ting end fornuft og logik).

Delva
2014-08-11 19:05:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Scenen mellem Sherlock og John, hvor Sherlock får et følelsesmæssigt sammenbrud i "Hounds of Baskerville", ligner en scene i en episode af Star Trek kaldet "Naked Time", hvor Spock har en følelsesmæssig nedbrydning og tilstår at føle skam, når han føler venskab med Jim Kirk, hans kaptajn og bedste ven. I "Baskerville" fortæller Sherlock vredt John Watson, hans bedste ven, at han ikke har nogen venner. Begge figurer siger, at de er nødt til at kontrollere deres følelser. Og begge nedbrud er forårsaget af et stoflignende stof. Sherlock reagerede på narkotiketågen. Spock til en rumsygdom, der fik en til at være beruset.

Spocks karakter ligner på mange måder Arthur Conan Doyles Sherlock Holmes, så jeg tror, ​​at forfatterne lånte tilbage som en vittighed, og det er derfor, John kalder Sherlock "Spock", fordi han opfører sig som berømte Star Trek karakter. Sherlock og John, Spock og Jim, selv navnene er ens.



Denne spørgsmål og svar blev automatisk oversat fra det engelske sprog.Det originale indhold er tilgængeligt på stackexchange, som vi takker for den cc by-sa 3.0-licens, den distribueres under.
Loading...